Špeciálny pedagóg a školský psychológ
-
Žiakom:
Psychickú podporu v atmosfére bez stresu a napätia
Pomoc pri hľadaní príčin ťažkostí
Aktívne počúvanie a profesijnú mlčanlivosť
Spoločné hľadanie cesty pri riešení problémov, ak:prežívaš ťažké obdobie a cítiš, že na to sám nestačíš?
trápi Ťa situácia v Tvojej rodine?
si bez nálady a strácaš radosť zo života?
ťažko sa Ti učí a trápia Ťa zlé známky?
máš pocit, že učitelia sú k Tebe nespravodliví?
nezapadol si do kolektívu a v triede sa necítiš dobre?
ubližuje Ti niekto?
možno Ti leží na srdci problém niekoho iného
alebo Ťa trápi niečo celkom iné...
-
Rodičom:
Spoluprácu pri riešení:
výchovných problémov
zvýšenej úzkosti, bojazlivosti, strachu u detí
hyperaktivity, impulzivity
psychosomatických problémov – bolesti bruška, hlavy bez jednoznačného zdravotného problému
ťažkostiach pri nadväzovaní vzťahov.....
-
Pedagógom:
pomoc pri porozumení žiakom a ich problémom a potrebám,
podpora pri zlepšení sociálnej klímy v triedach, sociálnych vzťahov,
pomoc pri výkonovom zlyhávaní žiakov, narušení študijnej motivácie,
konzultácia pri voľbe vhodného prístupu k žiakom s poruchami učenia,
správania, nadaným žiakom,
možnosť podpory pri riešení osobných problémov,
podporu psychickej pohody a zdravia.
-
Aktivačnú Snoezelen miestnosť
Snoezelen multifunkčná metóda, ktorá sa realizuje v obzvlášť príjemnom prostredí a upravenom prostredí s cieľom:aktivizovať
navodiť relaxáciu, pocit pohody
prebúdzať záujem
odbúravať strach
podporovať vzťahy
posilňovať sebaúctu
vyvolávať pocit radosti
-
Prácu s nadanými žiakmi:
vyhľadávanie a podporu nadaných žiakov
možnosť pracovať v skupine so zameraním na podporu a rozvoj intelektových schopností, tvorivosti, emocionality, komunikačných zručností a sociálnych kompetencií
účasť na zaujímavých exkurziách
-
Spoločné hľadanie cesty pri riešení:
vzdelávacích problémov v oblasti čítania, písania, matematických zručností
vzdelávacích problémov u detí a žiakov so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami
pripravenosti detí MŠ na vstup do základnej školy
-
Preventívne programy a metodiky:
Tréning fonematického uvedomovania podľa Eľkonina pre predškolákov, detí s odloženou školskou dochádzkou a žiakov 1. ročníka
rozvíja fonematické uvedomovanie u detí - schopnosť uvedomiť si slabikovú a hláskovú štruktúru slova v mysli, vedome narábať so segmentami slov, uskutočňovať hláskovú analýzu , syntézu slov, zmeniť poradie hlások v slove, odobrať, pridať hlásku v slove
pomáha dieťaťu , aby sa naučilo bez problémov čítať a písať
KUPOZ
Program, ktorý rozvíja:
• zrakové a sluchové vnímanie • zrakovú a sluchovú pamäť • schopnosť koncentrácie pozornosti • vyjadrovacie schopnosti • logické myslenie • posilňuje sociálne a emotívne cítenie, vzťah medzi rodičom a dieťaťom
KUMOT
Skupinový program, ktorý rozvíja
• jemnú a hrubú motoriku • koordináciu • sociálne a komunikačné zručnosti
KUPUB
Preventívny skupinový program pre adolescentov, ktorý rozvíja
• schopnosť relaxácie • zvládania problémových situácií • komunikačné schopnosti
Spolučítanka
Metodika na rozvíjanie čitateľského porozumenia, ktorá
• učí žiaka efektívne pristupovať k najrozmanitejším textom a pracovať s nimi • pomáha osvojeniu čitateľských stratégii • prekračuje klasické reedukačné techniky čítania
INPP program
jednoduché špecifické telesné cvičenia, ktoré pomáhajú
• rozvinúť zdravý motorický vývin dieťaťa • rozvíjať hrubú a jemnú motoriku • rozvíjať koordináciu a rovnováhu • odstrániť primitívne patologické reflexy a rozvinúť posturálne reflexy • zvýšiť koncentráciu dieťaťa pri nadobúdaní školských zručností, znížiť hyperaktivitu